Menu Close

KÖPVILLKOR

För att handla produkter från lampcollection.se (SE559120101601) krävs det att du fyllt 18 år. Vi levererar enbart inom Sverige. Vi reserverar oss för eventuella fel i såväl produktinformation som pris och lagersaldo. Ev. rabattkoder får ej kombineras med kampanjvaror eller nedsatta produkter. Priser anges alltid i svenska kronor inklusive moms.

FRAKT

Alla beställningar i webbutiken som överstiger 1 000 kr skickas fraktfritt. Vid beställningar under fraktfrigränsen tar vi 59 kr i avgift, oavsett hur många varor du köper. Vid delade leveranser på beställningar över 1 000 kr ingår en en fri leverans och de övriga leveranser debiteras per leverans á 59 kr.

HEMLEVERANS – DHL

Hemleverans med DHL är vårt ordinarie leveranssätt, och används alltid om inte varans storlek understiger 20kg eller maxbredden på 150 cm. Leverans sker till dörr/tomtgräns/port helgfri vardag under dagtid. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett tretimmarsintervall. Inbärning ingår ej. Om du inte har möjlighet att vara hemma och ta emot din leverans så finns alternativet att hämta ditt paket på närmsta terminal eller ange din arbetsplats adress som leveransadress. Observera att en adressändring som sker efter det att ordern skickats kostar 250 kronor och den avgiften kommer att debiteras dig som kund. När varorna är skickade från oss får du ett mail med information om hur du kan följa ditt paket. Terminalen håller ditt paket i 14 dagar från avisering. Om paketet inte hämtats ut under denna tid så returneras det till oss och du som slutkund debiteras den kostnad som returen innebär, dock minst 200 kronor.

LEVERANS TILL UTLÄMNINGSSTÄLLE – DHL

Mindre paket som ej kan levereras till dörr/port/tomtgräns skickas till närmsta DHL Service Point på din ort, oftast en livsmedelsbutik eller bensinmack. Du får en avisering via SMS eller e-post beroende på om du väljer att ange ditt mobiltelefonnummer eller ej. Är du osäker på var ditt paket kommer att skickas om det skickas till ett utlämningsställe? Kontakta då oss med ytterligare information om var ni önskar hämta ert paket. DHL skickar nämligen ditt paket till det utlämningsställe som enligt deras system är närmast ditt postnummer. Var detta blir väljs per automatik, men du kan påverka detta om du meddelar oss i samband med att du lägger din beställning. Vi kan då välja vart DHL ska leverara paketet. Om du önskar att ditt paket ska skickas till ett nytt utlämningsställe än det som det hamnat på så tar speditören ut en avgift på 200 kr som kommer att debiteras dig, och upp till 14 dagar kan tillkomma på leveranstiden. Ombuden håller ditt paket i 14 dagar från avisering. Om paketet inte hämtats ut under denna tid så returneras det till oss och du som slutkund debiteras den kostnad som returen innebär, dock minst 200 kronor.

HÄMTA PÅ VÅRT LAGER

Om du vill kan du även hämta din order på vårat lager. Detta är självklart kostnadsfritt. Du väljer fraktalternativet ”Hämta i butik” när du checkar ut i kassan. Du får sedan ett mail när din beställning är redo att hämtas. Observera att om du valt att betala med faktura så kommer din faktura att aktiveras efter att du hämtat varorna på hämtlagret. Du får den då via e-post.

DELLEVERANS

Har du flera varor med olika leveranstid kan du välja en delleverans. Om du t. ex. beställer både en beställningsvara och en lagervara kan du välja att få lagervaran skickad till dig direkt. Valet görs i kassan.

Var noga med att ange korrekta adressuppgifter, då ändringar i adressen är avgiftsbelagda från det att DHL har hämtat ditt paket hos oss. Kontakta oss om du t.ex. ska flytta eller på semester i anslutning till den beräknade leveranstiden så att vi kan hjälpa dig snabbare och utan någon avgift från DHL. Administrationsavgiften för att ändra adress när paketet lämnat vårt lager är 200 kr och debiteras dig som kund.

LAGER & ÅNGERRÄTT

De flesta produkter som visas på lampcollection.se finns i lager för omgående leverans. Normal leveranstid för dessa produkter är 1-3 dagar från det att vi mottagit och registrerat din order. Vid order av en beställningsvara läggs en order hos tillverkaren i samband med att din beställning registreras hos oss. Uppskattad leveranstid anges vid varje produkt. Under jul/nyår och sommaren kan leveranstiden bli något längre än det som är angivet, p.g.a röda juldagar samt att våra skandinaviska leverantörer håller stängt under juli och vår europeiska leverantörer håller stängt i augusti. Observera att din ångerrätt är begränsad vid beställning av beställningsvaror. Läs mer under Ångerrätt.

BETALNING

Kortbetalning:

Vi accepterar betalning med VISA och Mastercard. Om du väljer kortbetalning länkas du över till betalningssidan efter det att du har bekräftat din order i kassans tredje steg. Ange kortnummer, kortets giltighetstid och kortets CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida.

Vi använder oss av 3D Secure som är en säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen sker med säker SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Observera att beställningens totalbelopp kommer att dras direkt på ditt kort i samband med att du godkänner transaktionen även om din beställning inte kan levereras omgående.

Klarna – Faktura – 14 dagar (0 kr):

Vi erbjuder fakturering i samarbete med Klarna. Fakturan erhåller du i samband med leverans av din vara. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från det att varan skickats (Obs! Inga avgifter tillkommer vid fakturabetalning).

Direktbetalning:

Direktbetalning innebär att du har möjlighet att förskottsbetala din order om du är ansluten till Internetbanken hos Swedbank, SEB, Nordea eller Handelsbanken. När du väljer betalsätt Direktbetalning slussas du vidare till din Internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Läs mer om Klarnas betalningsvillkor här

GARANTIER

Garantin för våra produkter varierar beroende på tillverkare och produkt. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Om du åberopar garantin ska du kontakta oss. Varans utseende kan variera beroende på material och produktion.

Vänligen kontakta oss innan köp för ytterligare information om just din vara.

REKLAMATION

Alla reklamationer, skadade eller felaktiga varor, ska anmälas till oss snarast efter mottagen leverans, särskilt viktigt är det vid misstanke om fraktskada (se fraktskador). Ta bilder på skadan som du kan skicka till oss via tillsammans med din reklamation.

AVVIKELSER I NATURMATRIAL

Alla naturmaterial såsom sten, trä o.s.v. kan ha naturligt förekommande avvikelser. Exempelvis kan det förekomma ljusskillnader eller naturliga mindre gropar eller märken i marmor, såväl som att trä kan variera gällande var träets ådringar ligger. Detta är inte något som nödvändigtvis berättigar en reklamation, eftersom det är en naturlig del av materialet.

TVIST

Vid en tvist hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

FRAKTSKADOR

När du tar emot ett paket så ber vi dig att undersöka om det är några yttre skador på paketet. Om ditt paket är skadat vid leverans/uthämtning så måste du direkt anmäla detta till transportören/ombudet samt anmäla detta till oss så fort som möjligt. Inom tre arbetsdagar från det att du tagit emot varan från vår transportör måste vi ha blivit informerade om skadan. Tänk på att ansvaret övergår till dig som köpare om du inte anmäler detta i tid. Transportbolagen kräver att vi visar bilder på både emballaget och på själva skadan på varan, så ta gärna en bild med din digitalkamera eller mobilkamera och bifoga i din anmälan och mejla till oss.

ÅNGERRÄTT & RETUR

Vi på lampcollection.se vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. När du handlar hos oss har du 14 dagars ångerrätt i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Efter att du har anmält din retur till oss, och vi har godkänt den, har du sedan 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan. Observera att du aldrig ska returnera en vara utan att kontakta oss först. Returfrakten står du som kund för. Skulle det ske en tranportskada på vägen tillbaka till oss är du som kund ansvarig för det.

Du får självklart t.ex. plocka upp och titta på varan, men produkten ska skickas tillbaka i originalskick och i oskadad originalförpackning. Vid eventuell värdeminskning av varan p.g.a. t.ex. test, montering eller avemballering har vi rätt att ta ut en ersättning för denna värdeminskning. Hur stort det avdraget blir beror på hur omfattande påverkan på varan är och vilka möjligheter vi har att sälja varan på nytt.

UNDANTAG FRÅN ÅNGERRÄTTEN

Ångerrätten gäller enbart lagervaror, då beställningsvaror sätts i produktion efter din beställning som konsument och tillverkas just för dig. Du har i dessa fall en ångerrätt på 3 arbetsdagar från det att du beställt din vara från oss. Vi informerar dig då om hur du går tillväga för att returnera ditt köp. Observera att du aldrig ska skicka tillbaka en vara utan att först kontakta oss.

ÅTERBETALNING

Återbetalning och kreditering av din retur görs inom 30 dagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalningen sker via med samma betalmetod som valdes vid din beställning.

Observera att ångerrätten inte gäller för företag.

PERSONUPPGIFTER OCH COOKIES

När du handlar på lampcollection.se uppger du information som namn, adress, e-postadress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vänligen kontrollera dina uppgifter en extra gång innan du slutför din beställning. Om felaktiga uppgifter anges kan detta medföra extra kostnader vid hanteringen av din order från vår sida eller de transportörer vi arbetar med. Denna extra kostnad kan komma att debiteras dig om felaktiga uppgifter angivits.

Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR, att dina personuppgifter endast används av lampcollection.se. Enligt GDPR har du rätt att få den information vi registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller tas bort. Detta gör du genom att kontakta oss på mejl eller telefon.

När du besöker vår hemsida sparas så kallade “session cookies” på din dator. Dessa används bland annat för att hålla reda på vilka varor du lagt i varukorgen. Om du inte har cookies aktiverat i din webbläsare kommer du inte kunna genomföra ett köp. Dessa cookies försvinner från din dator när du stänger ner din webbläsare. Om du har inaktiverat cookies kommer du dock fortfarande kunna besöka vår webbplats.

Om du har frågor eller några önskemål som innebär en förändring i dessa villkor så ber vi dig att kontakta oss på kundtjanst@lampcollection.se så ska vi se till att hjälpa dig på bästa sätt!

Tack för att du handlar hos oss på lampcollection!

VILL DU VETA MER?

Kontakta oss på mail eller telefon så hjälper vi dig att hitta den perfekta lampan för ditt hem eller till din arbetsplats.